Harmonogramy

Plan i harmonogram działań Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowegona rok szkolny 2024/2025

dla Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 2 im. H. Cegielskiego

 

* Efekty zostaną przedstawione po dokonaniu ewaluacji.

 

 

Obszar / modułZadanie

Osoba odpowiedzialna

za realizację działań

OdbiorcyTermin realizacji Efekty (cele) *Metody i formy realizacji działań

Obszar 5

Zapoznanie Rady Pedagogicznej z Wewnątrzszkolnym Systemem Doradztwa ZawodowegoDyrektor szkołyCzłonkowie Rady  Pedagogicznej Wrzesień 2024Poszczególni nauczyciele znają swoje zadania i obowiązki w ramach doradztwa zawodowegoRada Pedagogiczna

Obszar 5

Zapoznanie Rodziców z WZDZWychowawcy klasRodzice uczniówZgodnie z  harmonogramem spotkań z rodzicami Spotkanie z rodzicami

Obszar 5

Spotkanie wychowawców klas – wymiana ciekawych ćwiczeń i scenariuszy lekcji z zakresu rozwijania kompetencji miękkich

Doradca zawodowy/

pedagog

NauczycieleZgodnie z  harmonogramem spotkań Rady Pedagogicznej Wymiana doświadczeń

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy;

Moduł 3

 Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie,

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Prowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego (zgodnie z Rozporządzeniem MEN).Doradca zawodowyUczniowie Branżowej Szkoły I StopniaMinimum 10 godzin w całym okresie nauczania Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Realizacja cyklu zajęć dotyczących rozwoju zawodowego podczas godzin z wychowawcąWychowawcy klasUczniowieZgodnie z planem pracy wychowawcy klasy Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 3

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Realizowanie elementów doradztwa zawodowego na zajęciach przedmiotowych z uwzględnieniem specyfiki danego przedmiotu (zgodnie z podstawą programową)NauczycieleUczniowieZgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów Zajęcia grupowe

Obszar 3

Moduł 1

 Poznanie siebie;

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Udział uczniów w zajęciach rozwijających zainteresowaniaNauczyciele prowadzący zajęcia rozwijające  zainteresowaniaZainteresowani uczniowieZgodnie z  harmonogramem zajęć rozwijających zainteresowania 

Udział w zajęciach rozwijających zainteresowa-

nia

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Tworzenie sytuacji sprzyjających

poznawaniu własnych zasobów

Wychowawcy/ nauczyciele przedmiotówUczniowie

Zgodnie z planem pracy wychowawcy klasy

Zgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów

 

Udział w

konkursach, przygotowanie określonych zadań na zajęcia przedmiotowe,

udział w organizowaniu uroczystości i imprez szkolnych

Obszar 3

Obszar 5

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy;

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Praktyczna nauka zawodu

Pracodawcy/

rodzice

UczniowieZgodnie z umową zawartą pomiędzy pracodawcą a rodzicami/ prawnymi opiekunami ucznia 

Udział uczniów w zajęciach praktycznej nauki zawodu prowadzonych u pracodaw-ców, na zasadach dualnego systemu kształcenia

Obszar 3

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Realizacja zajęć w ramach teoretycznych przedmiotów zawodowychNauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowychUczniowieZgodnie z harmonogramem teoretycznych przedmiotów zawodowych 

Zajęcia w ramach kształcenia zawodowego w formie zajęć zwanych teoretyczne

przedmioty zawodowe

Obszar 1

Obszar 3

Obszar 5

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Udział w projektach wymiany zagranicznej w ramach programu Erasmus + Wicedyrektor/
zespół nauczycieli jęz. obcych
Zainteresowani uczniowieZgodnie z harmonogramem wyjazdów Udział uczniów w stażach zagranicznych

Obszar 1

Obszar 3

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Inspirowanie do zdobywania nowych umiejętności poprzez udział w dodatkowych zajęciach

zawodowych

Nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowychZainteresowani, pełnoletni uczniowieZgodnie z harmonogramem zajęć KKZ Udział w  bezpłatnych kwalifikacyj-nych kursach zawodowych

Obszar 5

Obszar 1

Obszar 4

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Organizowanie spotkań z przedstawicielami instytucji rynku pracy

m. in. z CWRKDiZ

Dyrektor szkoły/ przedstawiciele instytucji związanych z rynkiem pracy/ wybrani nauczyciele

UczniowieZgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 5

Obszar 3

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Zwiększenie szans na rynku pracy dzięki współpracy z wiodącymi przedsiębiorstwami-

Famot

Dyrektor szkoły/ przedstawiciele przedsiębiorstwUczniowieZgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć 

Wizyty studyjne w firmach,

praktyki zawodowe

Obszar 1

Obszar 4

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Udział w targach branżowychNauczyciele przedmiotów zawodowychUczniowieZgodnie z harmonogramem ogólnopolskich i międzynarodowych targów branżowych Wycieczki szkolne

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie
Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Organizowanie konkursów zawodowych i przygotowanie uczniów do konkursów pozaszkolnych

Nauczyciele przedmiotów

zawodowych

UczniowieZgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć szkolnych oraz wg harmonogramów zewnętrznych Udział w konkursach

Obszar 3

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Stosowanie metod aktywizujących (np. metoda projektów, symulacja) wpływających na

zwiększenie zaangażowania uczniów i samodzielności w planowaniu kariery

NauczycieleUczniowieZgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów Zajęcia grupowe z użyciem metod aktywizujących

Obszar 1

Moduł 3

Rynek edukacyjny/ uczenie się przez całe życie

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Informowanie o ofercie kształcenia po ukończeniu szkoły branżowej

Wychowawcy/

doradca Zawodowy

Uczniowie/

rodzice

Zgodnie z planem pracy wychowawcy

Zgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami

 Zajęcia z wychowawcą, spotkania z przedstawicielami szkół dla dorosłych, przedstawienie oferty edukacyjnej ZSUG dla dorosłych

Obszar 4

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Udostępnianie materiałów multimedialnych (np. gier edukacyjnych, filmów i innych e

-zasobów) ułatwiających poruszanie się po rynku pracy i rynku edukacyjnym, planowanie własnej działalności

i samopoznanie.

Udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych (między innymi poprzez: biblioteczkę publikacji, stronę www szkoły, szkolne konto Facebooka, tablice informacyjne, e-dziennik).

Bibliotekarze/

dyrektor szkoły/

doradca zawodowy/

nauczyciele

UczniowieZgodnie z programem edukacji czytelniczo- medialnej i planami nauczania poszczególnych przedmiotów Zachęcanie uczniów do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi

Obszar 1

Obszar 3

Moduł 1 Poznawanie siebie

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Inspirowanie i pomaganie w przygotowywaniu przez uczniów Indywidualnych Planów Działania

Doradca ZawodowyUczniowieZgodnie z harmonogramem zajęć z doradztwa zawodowego Zajęcia projektowe

Obszar 3/ Poznanie siebie;

Świat zawodów i rynek pracy; Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie, Planowanie własnego rozwoju

Indywidualne porady i konsultacje w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej

Wychowawcy/

Doradca zawodowy/ pedagog

Wszyscy uczniowie wg potrzeb Minimum raz na pół roku Indywidualne konsultacje i porady

Obszar 1

Indywidualne porady i konsultacjeDoradca zawodowy/ pedagogWszyscy rodzice wg potrzebWg potrzeb, zgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami i  dyżurów nauczycieli Indywidualne konsultacje i porady
Obszar 1Przedstawienie rodzicom procedur przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzieWychowawcy klasRodziceZgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami Spotkanie z rodzicami
Obszar 1Zajęcia informacyjne: Omówienie procedur egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzieWychowawcy klasUczniowieZgodnie z planem pracy wychowawcy Pogadanka
Obszar 1Zajęcia dla uczniów – okiełznać stres na egzaminie

Pedagog /

wychowawcy klas

UczniowieZgodnie z planem  pracy wychowawcy, w ramach zajęć z programu wychowawczo-profilaktycznego Warsztaty podczas zajęć grupowych z pedagogiem i lekcji z wychowawcą
Obszar 1Dokonanie ewaluacji WSDEZDoradca zawodowy/ wychowawcy klasDyrektor szkołyCzerwiec 2024 Przygotowanie pisemnej  informacji       o wynikach ewaluacji
Obszar 1Przeprowadzenie diagnozy potrzeb z zakresie doradztwa zawodowego na kolejny rok szkolnyDoradca zawodowy/ wychowawcy klas

Uczniowie/

 rodzice/

nauczyciele

Czerwiec 2024 Ankiety dla 3 grup odbiorców
Obszar 1Opracowanie wyników diagnozyDoradca zawodowyDyrektor szkołyCzerwiec 2024 Przygotowanie informacji na temat potrzeb związanych z doradztwem zawodowym na kolejny rok szkolny
Zmiany dokonał: Natalia Witkowska - Redaktor BIP
Powód zmiany: Publikacja aktualnego harnonogramu na rok szkolny 2024/2025

Serwis internetowy ZSUG używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tę stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Akceptuję.