Zespół Szkół Usługowo-Gospodarczych

w Pleszewie

Zespół Szkół Usługowo-Gospodarczych
w Pleszewie
ul. Poznańska 36, 63-300 PLESZEW
Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - bip.gov.pl

Harmonogramy

Plan i harmonogram działań Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego na rok szkolny 2023/2024

dla Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 2 im. H. Cegielskiego

 

* Efekty zostaną przedstawione po dokonaniu ewaluacji.

Obszar / moduł Zadanie

Osoba odpowiedzialna

za realizację działań

Odbiorcy Termin realizacji Efekty (cele) * Metody i formy realizacji działań

Obszar 5

Zapoznanie Rady Pedagogicznej z Wewnątrzszkolnym Systemem Doradztwa Zawodowego Dyrektor szkoły Członkowie Rady  Pedagogicznej  Wrzesień 2023 Poszczególni nauczyciele znają swoje zadania i obowiązki w ramach doradztwa zawodowego Rada Pedagogiczna

Obszar 5

Zapoznanie Rodziców z WZDZ Wychowawcy klas Rodzice uczniów Zgodnie z  harmonogramem spotkań z rodzicami   Spotkanie z rodzicami

Obszar 5

Spotkanie wychowawców klas – wymiana ciekawych ćwiczeń i scenariuszy lekcji z zakresu rozwijania kompetencji miękkich

Doradca zawodowy/

pedagog

Nauczyciele Zgodnie z  harmonogramem spotkań Rady Pedagogicznej   Wymiana doświadczeń

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy;

Moduł 3

 Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie,

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Prowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego (zgodnie z Rozporządzeniem MEN). Doradca zawodowy Uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia Minimum 10 godzin w całym okresie nauczania   Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Realizacja cyklu zajęć dotyczących rozwoju zawodowego podczas godzin z wychowawcą Wychowawcy klas Uczniowie Zgodnie z planem pracy wychowawcy klasy   Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 3

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Realizowanie elementów doradztwa zawodowego na zajęciach przedmiotowych z uwzględnieniem specyfiki danego przedmiotu (zgodnie z podstawą programową) Nauczyciele Uczniowie Zgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów   Zajęcia grupowe

Obszar 3

Moduł 1

 Poznanie siebie;

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Udział uczniów w zajęciach rozwijających zainteresowania Nauczyciele prowadzący zajęcia rozwijające  zainteresowania Zainteresowani uczniowie Zgodnie z  harmonogramem zajęć rozwijających zainteresowania  

Udział w zajęciach rozwijających zainteresowa-

nia

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Tworzenie sytuacji sprzyjających

poznawaniu własnych zasobów

Wychowawcy/ nauczyciele przedmiotów Uczniowie

Zgodnie z planem pracy wychowawcy klasy

Zgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów

 

Udział w

konkursach, przygotowanie określonych zadań na zajęcia przedmiotowe,

udział w organizowaniu uroczystości i imprez szkolnych

Obszar 3

Obszar 5

Moduł 1

Poznanie siebie;

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy;

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Praktyczna nauka zawodu

Pracodawcy/

rodzice

Uczniowie Zgodnie z umową zawartą pomiędzy pracodawcą a rodzicami/ prawnymi opiekunami ucznia  

Udział uczniów w zajęciach praktycznej nauki zawodu prowadzonych u pracodaw-ców, na zasadach dualnego systemu kształcenia

Obszar 3

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Realizacja zajęć w ramach teoretycznych przedmiotów zawodowych Nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych Uczniowie Zgodnie z harmonogramem teoretycznych przedmiotów zawodowych  

Zajęcia w ramach kształcenia zawodowego w formie zajęć zwanych teoretyczne

przedmioty zawodowe

Obszar 1

Obszar 3

Obszar 5

Moduł 2

Świat zawodów i rynek pracy

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Udział w projektach wymiany zagranicznej w ramach programu Erasmus +  Wicedyrektor/
zespół nauczycieli jęz. obcych
Zainteresowani uczniowie Zgodnie z harmonogramem wyjazdów   Udział uczniów w stażach zagranicznych

Obszar 1

Obszar 3

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Inspirowanie do zdobywania nowych umiejętności poprzez udział w dodatkowych zajęciach

zawodowych

Nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych Zainteresowani, pełnoletni uczniowie Zgodnie z harmonogramem zajęć KKZ   Udział w  bezpłatnych kwalifikacyj-nych kursach zawodowych

Obszar 5

Obszar 1

Obszar 4

Moduł 3

Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Organizowanie spotkań z przedstawicielami instytucji rynku pracy

m. in. z CWRKDiZ

Dyrektor szkoły/ przedstawiciele instytucji związanych z rynkiem pracy/ wybrani nauczyciele

Uczniowie Zgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć   Zajęcia grupowe prowadzone metodą warsztatową

Obszar 5

Obszar 3

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Zwiększenie szans na rynku pracy dzięki współpracy z wiodącymi przedsiębiorstwami:

Teknia, Nestle,Famot

Dyrektor szkoły/ przedstawiciele przedsiębiorstw Uczniowie Zgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć  

Wizyty studyjne w Teknia, Nestle ,Famot

praktyki zawodowe

Obszar 1

Obszar 4

Moduł 2 Świat zawodów i rynek pracy

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Udział w targach branżowych Nauczyciele przedmiotów zawodowych Uczniowie Zgodnie z harmonogramem ogólnopolskich i międzynarodowych targów branżowych   Wycieczki szkolne

Obszar 3

Moduł 1

Poznanie siebie
Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Organizowanie konkursów zawodowych i przygotowanie uczniów do konkursów pozaszkolnych

Nauczyciele przedmiotów

zawodowych

Uczniowie Zgodnie z harmonogramem imprez i przedsięwzięć szkolnych oraz wg harmonogramów zewnętrznych   Udział w konkursach

Obszar 3

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Stosowanie metod aktywizujących (np. metoda projektów, symulacja) wpływających na

zwiększenie zaangażowania uczniów i samodzielności w planowaniu kariery

Nauczyciele Uczniowie Zgodnie z planem nauczania poszczególnych przedmiotów   Zajęcia grupowe z użyciem metod aktywizujących

Obszar 1

Moduł 3

Rynek edukacyjny/ uczenie się przez całe życie

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Informowanie o ofercie kształcenia po ukończeniu szkoły branżowej

Wychowawcy/

doradca Zawodowy

Uczniowie/

rodzice

Zgodnie z planem pracy wychowawcy

Zgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami

  Zajęcia z wychowawcą, spotkania z przedstawicielami szkół dla dorosłych, przedstawienie oferty edukacyjnej ZSUG dla dorosłych

Obszar 4

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Udostępnianie materiałów multimedialnych (np. gier edukacyjnych, filmów i innych e

-zasobów) ułatwiających poruszanie się po rynku pracy i rynku edukacyjnym, planowanie własnej działalności

i samopoznanie.

Udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych (między innymi poprzez: biblioteczkę publikacji, stronę www szkoły, szkolne konto Facebooka, tablice informacyjne, e-dziennik).

Bibliotekarze/

dyrektor szkoły/

doradca zawodowy/

nauczyciele

Uczniowie Zgodnie z programem edukacji czytelniczo- medialnej i planami nauczania poszczególnych przedmiotów   Zachęcanie uczniów do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi

Obszar 1

Obszar 3

Moduł 1 Poznawanie siebie

Moduł 4

Planowanie własnego rozwoju

Inspirowanie i pomaganie w przygotowywaniu przez uczniów Indywidualnych Planów Działania

Doradca Zawodowy Uczniowie Zgodnie z harmonogramem zajęć z doradztwa zawodowego   Zajęcia projektowe

Obszar 3/ Poznanie siebie;

Świat zawodów i rynek pracy; Rynek edukacyjny / uczenie się przez całe życie, Planowanie własnego rozwoju

Indywidualne porady i konsultacje w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej

Wychowawcy/

Doradca zawodowy/ pedagog

Wszyscy uczniowie wg potrzeb  Minimum raz na pół roku   Indywidualne konsultacje i porady

Obszar 1

Indywidualne porady i konsultacje Doradca zawodowy/ pedagog Wszyscy rodzice wg potrzeb Wg potrzeb, zgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami i  dyżurów nauczycieli   Indywidualne konsultacje i porady
Obszar 1 Przedstawienie rodzicom procedur przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie Wychowawcy klas Rodzice Zgodnie z harmonogramem spotkań z rodzicami   Spotkanie z rodzicami
Obszar 1 Zajęcia informacyjne: Omówienie procedur egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie Wychowawcy klas Uczniowie Zgodnie z planem pracy wychowawcy   Wykład
Obszar 1 Zajęcia dla uczniów – okiełznać stres na egzaminie

Pedagog /

wychowawcy klas

Uczniowie Zgodnie z planem  pracy wychowawcy, w ramach zajęć z programu wychowawczo-profilaktycznego   Warsztaty podczas zajęć grupowych z pedagogiem i lekcji z wychowawcą
Obszar 1 Dokonanie ewaluacji WSDEZ Doradca zawodowy/ wychowawcy klas Dyrektor szkoły Czerwiec 2024   Przygotowanie pisemnej  informacji       o wynikach ewaluacji
Obszar 1 Przeprowadzenie diagnozy potrzeb z zakresie doradztwa zawodowego na kolejny rok szkolny Doradca zawodowy/ wychowawcy klas

Uczniowie/

 rodzice/

nauczyciele

Czerwiec 2024   Ankiety dla 3 grup odbiorców
Obszar 1 Opracowanie wyników diagnozy Doradca zawodowy Dyrektor szkoły Czerwiec 2024   Przygotowanie informacji na temat potrzeb związanych z doradztwem zawodowym na kolejny rok szkolny

 

Zmiany dokonał: Natalia Witkowska - Redaktor BIP
Powód zmiany: Publikacja aktualnego harnonogramu na rok szkolny 2023/2024

Serwis internetowy ZSUG używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tę stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Akceptuję.