Po cyklu zajęć, będących matematycznym wprowadzeniem w zadanie projektowe, przyszedł czas na działanie i zweryfikowanie wiedzy w praktyce. Choć pogoda nie zawsze sprzyjała, młodzież z ochotą przystąpiła do realizacji zadań w terenie. Uczniowie posługując się sprzętem pomiarowym (niwelator, dalmierze, taśmy miernicze) wykonali szkice sytuacyjne terenu szkoły z naniesionymi charakterystycznymi punktami pomiarowym, korzystając z mapy cyfrowej i programu CAD uzupełniali dane o wykonane przez siebie pomiary. Uczyli się zastosowania zdobytej wiedzy matematycznej w praktyce.
Wykonali pomiary sali gimnastycznej w oparciu o które dokonali inwentaryzacji i wykonali rzutowanie budynku. Uczyli się obliczać kubaturę budynków. Zajęcia te wzbudzały u uczniów duże zainteresowanie.
Członkowie zespołu projektowego dokonali także wyboru zadań dotyczących zastosowania matematyki w budownictwie i przygotowali karty pracy dla swoich kolegów i koleżanek, z którymi pracowali oni podczas lekcji matematyki. Uczniowie biorący udział w projekcie pełnili rolę ekspertów, dawali wskazówki, udzielali rad, weryfikowali odpowiedzi. Zajęcia wzbudzały u uczniów duże zainteresowanie.